תזונה בגיל השלישי – מה חשוב לדעת?

עד העשור השישי לחיינו אנחנו אולי נהנים מתפריט תזונה מסוים, וגם מצליחים לשמור על איזון מסוים בכל הקשור לצריכת אנרגיה ורכיבי תזונה בסיסיים, אבל מגיל 60 הנושא מקבל חשיבות רבה עוד יותר. בגיל הזה התיאבון קצת נעלם וגם החסכים התזונתיים מתחילים לעורר דאגה. יש סיבות שונות שיכולות להסביר את המצב הזה, וגם דרכים טובות להתגבר עליו, אבל חשוב לזכור שחסכים תזונתיים הם, לפני הכל, סכנה משמעותית לבריאותו של האדם. זיהוי החסכים, הגורמים האפשריים והפתרונות הטובים ביותר, כל אלה קריטיים בגיל הזה אף יותר מתמיד.

חוסר ידיעה ושינויים הורמונליים

כאמור, אפשר להצביע על סיבות שונות לכך שבעשור השביעי לחיינו (וגם באלה שמגיעים אחריו) אנחנו סובלים מחסכים תזונתיים, ובשלבים הללו מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת עוד יותר מתמיד. ברמה הבסיסית ביותר אפשר להצביע על חוסר ידע בבישול, שללא ספק משפיע על היכולת שלנו לדאוג למנות עשירות ומזינות. בהיעדר ידע מספק אנחנו נוטים לפנות לפתרונות הקלים ביותר, והפתרון הקל עשוי במקרים רבים להיות הרבה פחות מזין. לצד זאת חשוב לזכור שגם שינויים פיזיולוגיים משפיעים לא מעט על צריכת המזון המופחתת. קיבולת קיבה מופחתת, בעיות שיניים שונות, כאבים בלעיסה או קושי באכילת מזונות מוצקים מסוימים, וגם קשיים בספיגת רכיבי מזון – כל אלה יובילו לחוסר אם לא נדע להציע פתרון נכון וטוב יותר.

הפתרון: לומדים לשלב רכיבים נכונים

תזונה מאוזנת בגיל השלישי הוא בהחלט חיונית, ואפשר ללמוד אותה די בקלות. שילוב של מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, חלבונים, סידן וויטמינים, הוא חשוב והוא אפשרי אם נכניס לתפריט היומי רכיבים כמו דגנים מלאים, פירות וירקות, דגים, בשר רזה, קטניות, שמן זית, טחינה ואגוזים. אלו הן רק דוגמאות, אבל אם חלק מהרכיבים הללו קצת פחות מוכרים לכם, או שהם נפוצים פחות במקרר הביתי שלכם, כנראה שהגיע הזמן לרענן את ההיכרות איתם.

להציע פתרון בריא להורים

אם אתם מביטים בהורים שלכם ומזהים ירידה משמעותית במשקל, עייפות, חולשה או דיכאון, בהחלט ייתכן שהם סובלים מחסכים תזונתיים. לצד ייעוץ רפואי וליווי של תזונאי, נסו להכניס לתפריט שלהם מנות בריאות וטובות יותר ואף להציע פתרונות נוספים כמו תוספי תזונה שישלימו את החסר. רק כך נוכל להציע פתרון בריא ואיכותי להורים שלנו, ולהבטיח לכם איכות חיים טובה הרבה יותר.

 

 


 

ערוץ האוכל שלנו:

 

 

 

 
 
בקרו אותנו בפייסבוק
עיצוב אתרים:
ענת שמר
בניית אתרים:
סייברסיטי