איך להרכיב תפריט חלבי מושלם לכל אירוע?

בעבר האמנו שאירוע ללא בשר הוא אירוע ירוד ברמתו. כיום תפישה זו נחשבת למיושנת וביותר ויותר אירועים ניתן ליהנות מתפריט חלבי עשיר, צבעוני, שובה לב וטעים להפליא.

למה כדאי לבחור בתפריט חלבי?

אחת המגמות הקולינריות המובהקות במאה ה-21 היא שינוי היחס לבשר. השינוי המשמעותי נובע הן מהרצון של יותר ויותר בני אדם להפסיק לאכול בעלי חיים, הן ממחקרים חדשים שמערערים את הקביעה כי לבשר ערכים תזונתיים שלא ניתן להשיג ממקורות אחרים והן לנוכח ההעדפה הקולינרית העכשווית שנוטה לכיוון ארוחות קלילות יותר, גם באירועים.

כשמוסיפים לכך את העושר הבלתי נתפש של המאכלים החלביים – קטגוריה רחבה מטבעה שכוללת פסטות, קישים, סלטים, דגים, פלטות גבינות, לחמים משובחים וכמובן קינוחים מעוררי השתאות – קל להבין מדוע בעוד ועוד אירועים הפן הקולינרי מופקד בידי קייטרינג חלבי.

גיוון

המפתח לבחירה נכונה של תפריט חלבי לאירוע כזה או אחר, בין אם מדובר על אירוע עסקי ובין אם פרטי, בין אם כזה שהוא אינטימי באופיו וכולל מספר מצומצם של משתתפים ובין אם רחב היקף, הוא גיוון.

ככל שהתפריט החלבי מגוון יותר, כך מובטח לעורכי האירוע שכל אורחיו יצאו ממנו שבעים וכמובן שבעי רצון. בפרט חשוב לגבש תפריט שמספק מענה להעדפות קולינריות רווחות כמו טבעונות, וכן להבטיח שיהיו די והותר מנות גם לרגישים לגלוטן ולרגישים לגלוקוז, שתי תופעות ששכיחותן באוכלוסייה בלתי מבוטלת.

שילובי טעמים, ריחות וצבעים

דגש חשוב נוסף הוא יצירת תפריט שמשלב בין טעמים, ריחות וצבעים, כך שתיווצר חגיגה של ממש לכל החושים – שהרי בסופו של דבר אנחנו אוכלים לא רק על-מנת לשבוע ולספק לגוף שלנו את המרכיבים החיוניים לו, אלא גם כדי ליהנות, ובפרט כך הדבר באירועים.

במיוחד חשובה ההתאמה בין המטעמים שיוגשו לבין אופי האירוע. כך למשל ישנם אירועים שעבורם הקונספט האידיאלי הוא פינגר פוד – אוכל שניתן לאכול אותו עם האצבעות.

דוגמה למנות מתאימות לאירוע שכזה הן סביצ'ה דג ים בלוויית אננס טרי, סלט שומר ותפוזים המוגש בכוסות מרטיני, לביבות בטטה, קישואים או כרישה, מיני מוסר ים על מצע של ירקות שורש, מיני קישים (תרד, חצילים, בטטות, פלפלים, פטריות ועוד), כריכים קטנטנים וטעימים להפליא עם שלל ממרחים והאפשרויות כמובן עוד רבות ומגוונות.

קייטרינג – לא רק אוכל אלא גם שירות

עוד מוטיב שחשוב לזכור כשמתכננים אירוע ובוחרים חברת קייטרינג הוא שלצד אוכל מעולה נדרשת גם רמת שירות גבוהה וללא פשרות – ובהתאם יש לקחת בחשבון בבחירה גם פרמטר זה.